20 Czerwiec 2019 23:39:30
blankNawigacjablank
blank Kontakt z administracją
Strona główna
Forum
Artykuły
Newsy
Linki
FAQ
Regulamin
Galeria zdjęć
Szukaj
Dodaj newsa
Dodaj artykuł
Regulamin
Czat
Filmy - zdrowie
DevLOGs
Event Calendar
blank
blankblankblank
blankOstatnie artykułyblank
blank Składniki kosmetyków...
Bóle mięśniowe, staw...
Funkcje układu trawi...
Katar (też sienny)
Chore zatoki
Anemia
Syndrom chronicznego...
Eksperci: Cytologia ...
Na suchy i mokry kaszel
Strzelanie w stawach
Tajemnica bursztynu
Miażdżyca Tętnic
Pomoc w problemach z...
Czego lekarz zwykle ...
Wpływ cukru i miodu ...
blank
blankblankblank
blankPolecane Stronyblank
blank

Dyskopatia

Przepisy z Forum

Zdrowie w naturze

blank
blankblankblank
blankJestes tym, co jesz (czy tego chcesz, czy nie;-)blank
blank

Jestes tym, co jesz (czy tego chcesz, czy nie;-)

Autorem artykułu jest Dorka J.

Zapewne wielu z nas uwaza powyzsze zdanie za oczywiste, rownie wiele osob nie bierze go sobie specjalnie do serca. A jednak warto zatrzymac sie na chwile i zastanowic sie nad tym, co tak naprawde wrzucamy codziennie do naszego ciala i jakie ma to konsekwencje dla naszego zdrowia,samopoczucia i poziomu energii.


Nasze cialo to pracujaca 24 godziny na dobe fabryka, w ktorej wszystko odbywa sie z nieslychana precyzja i nicnie dzieje sie przypadkiem. W doskonalej synergii wspolistnieja i wspoldzialaja w nas uklad oddechowy, trawienny, wydalniczy, hormonalny, rozrodczy, krwionosny i limfatyczny, nerwowy z centrum zarzadzania w mozgu. Wyznam tutaj, ze za kazdym razem, gdy mysle o zlozonosci budowy i funkcji naszego organizmu, chyle czola przed jego geniuszem i doskonaloscia. Ale wracajac do tematu...wiadomo, ze cialo tworza roznego rodzaju miesnie, kosci, plyny wewnatrzustrojowe. To wszystko jest tworzone przez najmniejsza zywa strukture organizmu, czyli komorke. A wlasciwie wiele miliardow komorek.Taka komorka moze pelnic rozne funkcje w organizmie w zaleznosci od tego, w budowie jakiej tkanki bierze udzial. Wiaze sie to ze specyficznymi zadaniami, jakie przed nia stoja. Biorac pod uwage nieustanne procesy, ktore w niej zachodza (przemiana materii, wzrost i rozmnazanie) i w zwiazku z tym wykorzystuje ona roznego rodzaju zwiazki chemiczne do utrzymania ciaglosci tego procesu, nasza rola jest dostarczanie niezbednych do prawidlowego metabolizmu substancji odzywczych. I w tym miejscu powiem cos, co moze wydac sie zwyklym truizmem, ale dziala precyzyjnie jak komputer: wrzucasz smieci, otrzymasz smieci. Czyli jezeli jemy glownie bezwartosciowa zywnosc typu fast food, mrozone gotowe dania odgrzewane w mikrofalowce, czy paczke chipsow o smaku bekonu na obiad, to raczej nie liczmy na cud, ze nasze doskonale cialo poradzi sobie z tym fantem i przeksztalci to wszystko w cudowny sposob w pelnowartosciowe pozywienie.


Do podstawowych zwiazkow, ktore powinny byc dostarczane naszemu cialu codziennie, naleza: bialka, weglowodany, tluszcze, witaminy i sole mineralne. Najprostszym sposobem na unikniecie powazniejszych ich niedoborow jest oparta na naturalnym i dosc urozmaiconym pozywieniu dieta, z wykorzystaniem warzyw, owocow i zboz jako podstawy naszej zywieniowej drabiny. Jest to proste i logiczne, a jednak sporo osob chcialoby zyc dlugo i szczesliwie jedzac chipsy popijane coca-cola:-).No, moze to ekstremalny przyklad, ale faktem jest, ze tak wiele osob po prostu nie mysli o tym, co tak naprawde je i jaka to ma wartosc dla naszego organizmu z punktu widzenia budowania tkanek naszego ciala. I chociaz wiedza o odzywianiu jest ogolnie dostepna i zawiera ona niezwykla roznorodnosc systemow zywieniowych, to czesto po prostu to ignorujemy zaslaniajac sie najczesciej brakiem czasu, stresujacym trybem zycia w biegu, itd.Paradoksalnie, to wlasnie m.in. prawidlowe odzywianie moze nam pomoc w neutralizowaniu fizycznych skutkow stresu podnoszac odpornosc naszego organizmu.


Zdecydowanie warto poswiecic troche czasu kazdego dnia na nieco uwazniejsze przyjrzeniu sie temu, co tak naprawde jemy. I nie mam tu na mysli specjalnych diet. Moim zdaniem zasada zlotego srodka jest jedzenie jak najwiekszej ilosci nieprzetworzonych, naturalnych produktow (jak najwiekszej ilosci z punktu widzenia proporcji w stosunku do calosci naszego codziennego pozywienia).Czyli, jak juz wczesniej wspomnialam, pelne zboza, warzywa i owoce jako podstawa, nabial, ryby, mieso jako dodatek. Warto wykorzystac w swojej diecie roznego rodzaju orzechy, nasiona czy algi. To wszystko moze brzmiec nieco dziwnie w naszej tradycyjnej , polskiej kuchni, ale chyba warto poeksperymentowac i cieszyc sie odkrywaniem nowych smakow i przypraw. Nie zapominajmy o piciu na co dzien, i to nie zwyczajowo - tradycyjnie kawy, herbaty i piwa, ale ... wody. Czystej, z dodatkiem soku z cytryny, miodu, pod postacia owocowych czy ziolowych herbatek...Mysle, ze kazdy znajdzie cos dla siebie, nawet gdy nasza pierwsza mysla jest: Co?!Ja przeciez nie przezyje nawet jednego dnia bez coca-coli (tudziez fanty, red bulla, drinka, itd.). Ja Ci powiem na to: Bez obaw, przezyjesz, i bedziesz zdumiony/a lepszym samopoczuciem i stanem wewnetrznej rownowagi. Zdaje sobie sprawe, ze nieco upraszczam sprawe, ale potraktuj prosze ten artykul jako swego rodzaju wstepniak, bo jest on pierwszym z cyklu "Jak i co jesc, czyli w drodze do zdrowia". W przyszlosci rozwine poszczegolne watki w serii artykulow z zakresu zdrowego i naturalnego odzywiania.


Sama jakis czas temu odkrylam gotowanie wg pieciu przemian i uwazam ten system za jeden z najlepszych, bo oparty na rownowadze energii jin i jang w pozywieniu. Mozna ten system genialnie wykorzystac do przywrocenia rownowagi w naszym organizmie, kiedy daje nam ono znaki, ze cos sie dzieje nie tak. Zachecam do zapoznania sie z ta kuchnia, ja na poczatku korzystalam z ksiazki Barbary Temelie "Odzywianie wg pieciu przemian", ktora w niezwykle przystepny sposob wyjasnia zasady wspolistnienia energii jin i jang w naszym ciele, jak dziajaja w tym kontekscie nasze wewnetrze organy i jak utrzymywac je w rownowadze i tym samym w zdrowiu. Gotowanie wg pieciu przemian to nie tylko kuchnia, to cala filozofia i naprawde warto wykorzystac przedstawione tam zasady w codziennej diecie. To dziala! W internecie znajdziecie mnostwo materialu na ten temat.


Na zakonczenie dodam, ze zdrowe odzywianie nie jest synonimem umartwiania sie czy jedzenia glownie salaty:-). Zdrowe odzywianie moze byc doskonala zabawa o wymiernych dla naszego zdrowia korzysciach. Mozemy odkrywac smaki, ktore byly nam dotychczas nieznane i sprawic, ze zaczniemy baczniej zwracajac uwage na czynnosc zwana jedzeniem. Bo jedzenie w swej idealnej wersji powinno byc polaczeniem przyjemnosci i odzywczosci. Wtedy nic sie nie stanie, gdy od czasu do czasu pozwolimy sobie na ulubiony (choc moze niezbyt zdrowy) klasyczny zestaw z McDonalda. Choc z mojego doswiadczenia wynika, ze zainteresowanie wplywem jedzenia na nasz organizm i stopniowe wprowadzanie zasad zdrowego odzywiania do naszego zycia sprawia, ze coraz rzadziej i jakby z mniejsza checia siegamy po fastfoodowe "smakolyki". A to znak, ze jestesmy na dobrej drodze do swiadomego decydowania o tym, co pojawia sie na naszym talerzu.


Pozdrawiam serdecznie


ps.Czasami wiedza bywa szokujaca - pobierz te publikacje -------->


http://www.webalice.it/dorka_j/WA/myPdf/zdrowe-odzywianie-i-jego-sekrety[1].pdf


---


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Napisane przez Ela dnia marzec 09 2010 23:32:55 1169 czytań · Drukuj
blank
blankblankblank
blankLogowanieblank
blank
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
blank
blankblankblank
blankReklamablank
blank
Strona Bogdana

Zdrowie w naturze

Statystyki reklamowe
blank
blankblankblank
nav-left  nav

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.