Dietetyczny chleb

Dietetyczny chleb

chleb pieczywo 400 266

Poniższy artykuł przedstawia dwa najpopularniejsze przepisy na smaczny i zdrowy chleb. Chleb też może być produktem dietetycznym! Zamiast szukać w sklepach ze zdrową żywnością, możesz go upiec samodzielnie.Chleb z Hunzy jest jednym z najbardziej popularnych typów chleba dietetycznego. Receptura została opracowana przez słynące z długowieczności, stylu życia i sposobu odżywiania plemię Hunzów, żyjące w Himalajach. Chleb o którym mowa to zwykły okrągły bochenek białego pieczywa, ale posiada pewien mały sekret. Sekretem tym jest podwójna, a nawet potrójna dawka miodu, którego zazwyczaj dodaje się do chleba. Jego wartość kaloryczna nieco się podnosi, ale syci głód dużo szybciej niż zwykły chleb.

Składniki:

  • 2 szklanki mąki chlebowej,
  • szklanka mąki pszennej,
  • pół szklanki ziaren pszenicy,
  • porcja suszonych drożdży,
  • 1/4 szklanki brązowego cukru,
  • łyżeczka miodu,
  • łyżeczka soli,
  • imbir,
  • cynamon,
  • 2 łyżki stołowe masła,
  • pół szklanki suszonych owoców (rodzynki, morele lub ananasy)
  • oraz pół szklanki ciepłej wody.


Przepis: składniki zmiksuj w wysokiej misie i zagnieć ciasto. Dodaj do smaku cynamonu i imbiru (według gustu). Kiedy ciasto będzie gotowe, ukształtuj z niego dwa bochenki chleba. Pozostaw bochenki do wyrośnięcia, aż podwoją swój rozmiar. Niewielką ilością tłuszczu wysmaruj formy i umieść w nich ciasto. Następnie wstaw formy do piekarnika i piecz przez 40 minut w 350 stopniach.

Wartość kaloryczna: ok. 115 kalorii na kromkę chleba


Przepis na chleb wiejski
wymaga tylko kilku składników i jest stosunkowo prosty do zrealizowania nawet dla tych, którzy nie mają wielkiego doświadczenia w pieczeniu chleba.

Składniki:

  • 3 szklanki mąki chlebowej,
  • porcja drożdży,
  • łyżeczka soli,
  • łyżka stołowa oliwy i szklanka ciepłej wody.

Przepis:
wsyp szklankę mąki, drożdże i sól do wysokiej miski, a następnie dodaj wodę. Wymieszaj mikserem. Pozostałą mąkę dodawaj stopniowo podczas mieszania, aż składniki się połączą. Zagnieć ciasto w kulę i zostaw do wyrośnięcia na 15 minut, a następnie posmaruj powierzchnię ciasta cienką warstwą oliwy. Przykryj ciasto i zostaw na 2 godziny. Po tym czasie uformuj 2 bochenki i znowu zostaw na godzinę, aby podwoiły rozmiar. Piecz w 400 stopniach przez ok. 45 minut.
Wartość kaloryczna: 1300 kalori na bochenek.

Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl – źródła darmowych artykułów do przedruku.

O autorze

Hanna Rutkowska

Dodaj komentarz