Uniwersalna dieta

ryby 2230852  340

Przypomnę tylko, że Dobra dieta wcale nie ta odchudzająca. Twój dobry nastrój zależy teraz w dużej mierze od węglowodanów. Ale tylko tych złożonych, znajdujących się np. w kaszach, ciemnym pieczywie, ryżu i makaronach. Dzięki takim specjałom poziom glukozy we krwi wzrośnie i ma się na tyle długo, że w ciągu najbliższych kilku godzin nie dopadnie cię chęć na łakocie.

Zdrowie to również ryby. Poświęćmy im zatem kilka słów.

Ryby

Są wtedy smaczne, gdy są świeże i dobrze przyrządzone. Ryby są znakomitą potrawą, ulubionym daniem wielu z nas, niestety mają charakterystyczny zapach, który w niektórych przypadkach może zniechęcać. Oczywiście na wszystko są sposoby.

Zanim przystąpimy do pracy, sprawdźmy czy nasza ryba jest świeża. W tym celu zanurzamy ją w naczyniu z wodą, jeśli jest świeża opadnie natychmiast na dno. Jeśli wypływa, nie nadaje się do spożycia.

Aby zapach ryb nie był przykry można przed przyrządzaniem zamoczyć je na kilka godzin w mleku.

Ryby solimy na krótko przed smażeniem ponieważ sól wyciąga wodę i ryba długo trzymana w soli jest po usmażeniu mniej soczysta.

Aby usmażyć rybę bez tłuszczu należy patelnię teflonową posypać solą. Gdy będzie dobrze nagrzana ziarenka soli zaczną podskakiwać wtedy kładziemy rybę. Oczywiście nie solimy jej wcześniej. W ten sam sposób możemy usmażyć mięso.

Ryba nie rozpadnie się podczas przewracania na drugą stronę, jeśli do tłuszczu do smażenia dodamy odrobinę soku cytrynowego.

Ryba nie rozpadnie się podczas gotowania jeśli dodamy do wody łyżkę octu winnego.

Ryba, szczególnie mrożona, będzie miała delikatny smak jeżeli ugotujemy ją z dodatkiem mleka (pół na pół z wodą).

Aby ryba po usmażeniu miała ładny, złoty kolor należy dodać do panierki odrobinę czerwonej słodkiej papryki w proszku.

Do smażenia ryb używamy oleju, oliwy, masła. Nigdy zaś smalcu.

Śledzie, które przygotowujemy w domu będą delikatniejsze i smaczniejsze jeśli do ostatniego moczenia użyjemy mleka zamiast wody.

Dodaj komentarz