O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Blog

Nie wychodź bez śniadania

ElaEla Opublikował(a) 4 dzień temu
Nie wychodź bez śniadania Nie wychodź bez śniadania

Ci, którzy o tym zapominają, często przechodzą infekcje górnych dróg oddechowych. Dzieje się tak, ponieważ komórki układu odpornościowego podejmują walkę z wirusami i bakteriami tylko wtedy, gdy są regularnie odżywiane już od rana. Śniadanie ma być rozgrzewające i sycące. Jeśli dobrze je skomponujesz, rozpoczniesz dzień pełna energii, a jednocześnie będziesz czuć się lekko. Nie powinno zabraknąć w nim węglowodanów pochodzących z produktów zbożowych oraz białka i wapnia, czyli mleka i jego przetworów.
Nie wychodź bez śniadania


Ci, którzy o tym zapominają, często przechodzą infekcje górnych dróg oddechowych. Dzieje się tak, ponieważ komórki układu odpornościowego podejmują walkę z wirusami i bakteriami tylko wtedy, gdy są regularnie odżywiane już od rana. Śniadanie ma być rozgrzewające i sycące. Jeśli dobrze je skomponujesz, rozpoczniesz dzień pełna energii, a jednocześnie będziesz czuć się lekko. Nie powinno zabraknąć w nim węglowodanów pochodzących z produktów zbożowych oraz białka i wapnia, czyli mleka i jego przetworów.
Zjedz np. miseczkę płatków owsianych i kanapkę z serem lub jajkiem. Wybieraj pieczywo razowe, dobre jest też chrupkie z mąki gruboziarnistej. I nie zapomnij o soku ze świeżych owoców lub warzyw (może być z kartonu, bez cukru!). Albo zjedz jakiś owoc. W ten sposób twój organizm otrzyma porcję witamin i minerałów.

Częściej, ale z umiarem

Jeśli będziesz jeść 4-5 razy dziennie, mniej więcej co trzy godziny, organizm - dysponując odpowiednią porcją energii - łatwiej odeprze każdy atak wirusów. Na drugie śniadanie i podwieczorek wystarczy jakiś owoc lub jogurt. Kolacja też powinna być lekka i niezbyt obfita, np. makaron z oliwą i ziołami. Za to obiad musi być porządny. Wybierz zupę na warzywach, która nie tuczy, natomiast rozgrzewa i dostarcza wielu witamin. Zjedz kawałek chudego mięsa lub rybę, do tego surówkę i kaszę lub ryż brązowy.

Więcej owoców i warzyw

Największą moc kryją w sobie owoce i warzywa kolorowe: czerwone, zielone, żółte i pomarańczowe. Dlaczego? Bo dużo w nich witamin A, C oraz z grupy B, które pobudzają działanie układu odpornościowego i zwiększają jego skuteczność w walce z atakującymi organizm mikrobami. Witaminę A znajdziesz w papryce, pomidorach, kapuście, marchwi, brokułach i morelach (także suszonych). Jej bogatym źródłem są też produkty mleczne i wątroba. Mnóstwo witaminy C zawierają: natka pietruszki, kiszona kapusta, szpinak, brokuły, owoce cytrusowe, czarny bez, dzika róża, kiwi. Witamin B dostarczy ci fasola, kiełki, pestki i orzechy. Znajdziesz je też w rybach, nabiale, drobiu, wołowinie. Warzywa i owoce sezonowe możesz w zimie zastąpić mrożonkami. Właściwie przyrządzone mają prawie takie same wartości odżywcze jak świeże. Najlepiej wkładać je do wrzącej wody i gotować krótko. Wcześniej ich nie rozmrażaj, a raz rozmrożonych nie zamrażaj powtórnie.

Bakteriobójcze pierwiastki

Cynk, selen i żelazo zwiększają liczbę przeciwciał i hamują rozmnażanie drobnoustrojów chorobotwórczych. Dlatego jedz ryby, chude mięso, rośliny strączkowe, kiełki, pestki słonecznika, orzechy. Ponieważ przyswajanie żelaza poprawia witamina C, mięso posypuj natką pietruszki i pamiętaj o surówce. A po posiłku wypij szklankę soku pomarańczowego lub z czarnej porzeczki. Trzeba natomiast zrezygnować z poobiedniej herbaty i kawy, ponieważ ograniczają wchłanianie żelaza.

ZRÓB TO KONIECZNIE

1. Zjedz na kolację kanapkę z czosnkiem albo dodaj go do gorącego mleka i wypij przed snem - zmobilizujesz system
    obronny do walki z chorobą. Zawarta w czosnku allicyna działa przeciwbakteryjnie i niszczy wiele wirusów powodujących          przeziębienie.
2. By pozbyć się zapachu czosnku, zjedz jabłko, żuj natkę pietruszki, wypłucz usta sokiem z cytryny.
3. Miej pod ręką cząstki pomarańczy, suszone morele, migdały czy pestki dyni. Zastąpią słodycze i cię wzmocnią.
4. Dodawaj do sałatek, zup i kanapek natkę pietruszki i rzeżuchę.
5. Posypuj potrawy kiełkami pszenicy, ziarnami słonecznika lub siemieniem lnianym. Przyśpieszają one tempo wytwarzania          cytokin - cząsteczek mobilizujących układ odpornościowy do lepszej pracy.
6. Pij 2 litry płynów dziennie, żeby nawilżyć śluzówki. Przegrzane kaloryferami powietrze wysusza śluzówkę nosa i gardła, a        wtedy staje się ona podatna na zakażenia bakteryjne.
7. Codziennie jedz jogurt. Zawiera dobre bakterie, które mobilizują do pracy komórki obronne znajdujące się w przewodzie          pokarmowym. Zwiększają w ten sposób ilość przeciwciał walczących z wirusami.



Źródło: PoradnikZdrowie.pl (autor: Magdalena Moraszczyk)

 

  • Dodał: Admin
  • Czas: 2009-02-11 23:30:39

O Ela

Na stronie udzielam się jako AdministratorDołączyłem na stronę 28.08.2020. .


Kategoria bloga

Archiwum bloga

Autor bloga

Zaloguj

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się .

Copyright © 2020


Niniejszy serwis nie ma charakteru konsultacyjnego. Nie zastępuje porady lekarskiej. Autorzy, użytkownicy i administratorzy serwisu nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za błędy czy konsekwencje wynikające z zastosowania informacji dostępnych w tym serwisie. Należy zawsze zakładać, że artykuły i wypowiedzi użytkowników o treści medycznej NIE ZOSTAŁY napisane przez lekarza. Nie ponosimy odpowiedzialności za błędy, ani żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w tym serwisie

Powered by PHP-Fusion Copyright © 2020 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Bootstrap Theme by PHP-Fusion Inc