Zdrowe tłuszcze

Zdrowe tłuszcze

Zdrowe tłuszcze
Zdrowe tłuszcze
Powszechnie przekonanie, że tłuszcze są złe, sprawiły, że coraz więcej osób zaczyna unikać tłuszczu. Wyniki diety o niskiej zawartości tłuszczu są zaskakujące, należy zatem zastanowić się czy nie należy zredukować naszych poglądów.

Zdrowe tłuszcze pomagają zdrowiu
Nigdy nie było tak wiele osób z nadwagą, jak to jest dzisiaj. Nawet nasze dzieci są dotknięte otyłością.

Lekkie produkty szkodliwe dla zdrowia

Unikaj tzw. lekkich produktów dostarcz swojemu organizmowi wystarczającej ilości dobrych tłuszczów – jednak bez zbędnej przesady.

– Czego organizm potrzebuje od zdrowego tłuszczu?
– są niezbędne do rozpuszczania witamin A, D, E i K
– stanowią one naturalne uczucie pełności
– są najbardziej skoncentrowaną formą magazynowanej energii
– są one niezbędne dla funkcjonowania hormonów i enzymów
– w celu zmniejszenia wahań poziomu cukru we krwi

Mózg jest uzależniony od tłuszczy wysokiej jakości.



Jakie tłuszcze są niezdrowe?

Przemysłowo produkowane tłuszcze są rafinowane i przetwarzane na masową skalę, więc jak najtaniej, bezwonne, mogą być oferowane nam o maksymalnej trwałości. Orzechy i nasiona są prasowane przy pomocy rozpuszczalników chemicznych. Takie podejście gwarantuje najwyższą możliwą wydajność. Następnie olej jest odparafinowany, agresywne, silne podstawowe materiały wyrafinowane i bielone. W temperaturze do 270 ° C, intensywność zapachu jest zminimalizowana, dodawane są konserwanty chemiczne, a następnie utwardzane.

Co się dzieje po takim procesie oczyszczania oleju, nadal jest dla organizmu nie tylko absolutnie bezwartościowy, ale także bardzo szkodliwy …

Tłuszcze, których należy unikać

  • wszystkie utwardzone lub częściowo utwardzone tłuszcze
  • Wszystkie oleje rafinowane
  • wszystkie bezwonne oleje i tłuszcze
  • Wszystkie oleje grzewcze, które są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe
  • wszystkie przegrzane tłuszcze
  • Rancid tłuszcze
  • Margaryna
  • Wszystkie oleje w butelkach plastikowych
  • Tłuszcze trans

Co sprawia, że tłuszcz jest zdrowy?

Zdrowe tłuszcze są traktowane w trakcie procesu produkcyjnego bardzo ostrożnie. Prasowanie nasion poprzez naciskanie odbywa się ręcznie. Olej jest tłoczony na zimno i w żadnym momencie nie narażony na działanie temperatur, które są szkodliwe dla delikatnych składników. W ten sposób uzyskuje się wartościowy olej.

Olej słonecznikowy musi być czuć nasionami słonecznika, olej sezamowy nasionami sezamu, olej kokosowy zapachem z kokosa, oliwa z oliwek, oliwki, olej palmowy zbliżony zapachem do czerwonych owoców palmy itp. Tylko tłoczony na zimno, olej z pierwszego tłoczenia, lekko pachnący i nieogrzewany wspiera nasz organizm i wnosi znaczący wkład dla zdrowia i witalności.


źródło: http://www.zentrum-der-gesundheit.de/gesunde-fette.html
Admin dnia kwiecień 19 2015 15:42:23 · 438 czytań ·

Poczytaj więcej jak powstają tłuszcze i z czego się składają

Funkcje układu trawiennego

Pokarmy
 składają się z cząsteczek zbyt dużych, aby organizm mógł je wykorzystać w pierwotnej postaci. Rozkład pokarmów na proste i przyswajalne związki nazywamy trawieniem.
Przekształcenie pokarmów w proste związki chemiczne dokonuje się w układzie trawiennym. Węglowodany rozkładają się na cukry proste, tłuszcze – na kwasy tłuszczowe i monoglicerydy, białka – na aminokwasy.
Produkty trawienia wchłaniane są do krwiobiegu w jelicie cienkim. Substancje nie strawione wydalane są z kałem, a związki wchłonięte, ale nie wykorzystane przez organizm, wydalane są z moczem, razem z końcowymi produktami przemiany materii.

Zdrowe Tłuszcze w diecie

Tłuszcze należą do odżywczych składników pożywienia, dostarczają organizmowi związków niezbędnych do rozwoju oraz utrzymania zdrowia i pełnią w organizmie funkcje istotne dla podtrzymania życia. Są źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych: linolowego i linolenowego, oraz witamin A, D, E i K. Stanowią również źródło energii niezbędnej do życia organizmu oraz wykonywania codziennych zajęć, pracy zawodowej i aktywności ruchowej (1 g tłuszczu dostarcza 9 kcal).źródło: mp.pl/pacjent.


Prof. dr hab. n. med. Magdalena Olszanecka-Glinianowicz
Zakład Promocji Zdrowia i Leczenia Otyłości, Katedry Patofizjologii, Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
Medycyna Praktyczna 2013/06Wymienia, które tłuszcze są zdrowe wg klasyfikacji.

Skróty: ALA – kwas α-linolenowy, AMDR – dopuszczalny zakres dystrybucji makroskładnika, DHA – kwas dokozaheksaenowy, EPA – kwas eikozapentaenowy, LCFA – długołańcuchowe nasycone kwasy tłuszczowe, MCFA – średniołańcuchowe nasycone kwasy tłuszczowe, MUFA – jednonienasycone kwasy tłuszczowe, PUFA – wielonienasycone kwasy tłuszczowe, SCFA – krótkołańcuchowe nasycone kwasy tłuszczowe, SFA – nasycone kwasy tłuszczowe, PPAR – receptory aktywowane przez proliferatory peroksysomów, RSN – ryzyko sercowo-naczyniowe, TFA – jednonienasycone kwasy tłuszczowe o konfiguracji trans, VLCFA – bardzo długołańcuchowe nasycone kwasy tłuszczowe

źródło: dobre i złe tłuszcze

Dodaj komentarz