Zdrowe orzechy
Dodane przez Admin dnia Kwiecień 19 2015 14:47:04
Nie tylko od święta
Orzechy
Tradycyjnie w niektórych domach, na Święta muszą być orzechy.
Robimy to świadomie, bądź nie, nie zdając sobie czasem sprawy, jakim dobrodziejstwem są dla naszego organizmu.
Orzechy to samo zdrowie, zawierają bardzo wiele witamin, minerałów i "dobrych" tłuszczów, jedno i wielonasyconych
Treść rozszerzona
Orzechy

Tradycyjnie w niektórych domach, na Święta muszą być orzechy.
Robimy to świadomie, bądź nie, nie zdając sobie czasem sprawy, jakim dobrodziejstwem są dla naszego organizmu.
Orzechy to samo zdrowie, zawierają bardzo wiele witamin , minerałów i "dobrych" tłuszczów, jedno i wielonasyconych. Bezsprzecznym jest fakt, że tłuszcze obniżają poziom złego cholesterolu, a tym samym zabezpieczają nasze serce i tętnice. Zawarta w nich witamina E i magnez regulują ciśnienie., a arginina (aminokwas, który służy do budowy białka) jest niezbędna do wytwarzania tlenku azotu. Ten zaś bierze udział w rozkurczu naczyń krwionośnych obniżając ciśnienie tętnicze.
Nie bez wpływu są też na pracę mózgu.
Udowodniono, że u osób jedzących po 5 - 6 sztuk orzechów dziennie obniża się ryzyko zachorowań na serce i nowotwory o ponad 20 % .
Pośród wielu zalet są i minusy, nie nadają się dla alergików, są wysokokaloryczne, dlatego ich spożywanie powinno się ograniczyć do kilku sztuk dziennie.
Powinny zatem gościć na naszych stołach nie tylko od święta.

Pośród wielu gatunków najpopularniejsze u nas to orzechy laskowe i włoskie.
Warto im się przyjrzeć, co one zawierają.

Orzechy laskowe
Zawierają witaminę A, witaminy z grupy B i niemal cały zestaw minerałów.
Mają dobroczynny wpływ na naszą skórę, ,włosy, paznokcie. Ich wartość kaloryczna
to 640 kcal w 100 g.

Orzechy włoskie
Zawierają bardzo wiele minerałów takich jak; fosfor, magnez, potas. wapń, żelazo i inne.
Co charakterystyczne zawierają kwas lanolinowy, który ma niebagatelny wpływ na komórki nerwowe,
a co za tym idzie na nasz mózg. Bardzo pomocne przy leczeniu anemii.
Najważniejszym składnikiem są jednak kwasy tłuszczowe Omega - 3, które chronią nas przed miażdżycą, astmą, wszelkiego rodzaju stanami zapalnymi oraz poprawiają pamięć.
Więcej kwasów Omega - 3 ma jedynie siemię lniane.
Ich wartość kaloryczna to 645 kcal w 100 g.

Migdały
Zawierają witaminy z grupy B, witaminę E, PP. Ponadto magnez, potas, cynk wpływający dobroczynnie na skórę, włosy i paznokcie podobnie jak orzechy laskowe. Wyciąg z migdałów jest pomocny przy leczeniu chorób układu moczowego, np. przy kamicy nerkowej, dróg żółciowych, schorzeniach oskrzeli i kaszlu. Wartość kaloryczna 572 kcal w 100 g.

Pistacje
Zawierają witaminę B1 i duże ilości żelaza. Mają wpływ, podobnie jak marchew, na kolor naszej skóry
Ich wartość kaloryczna to 589 kcal na 100g.

Orzeszki ziemne
Te mają właściwości jak groch czy fasola, są po prostu owocami strączkowymi.
Zawierają kwas foliowy, maja więc zastosowanie u osób prowadzących aktywny tryb życia.
Ich wartość kaloryczna 560 kcal na 100 g.


Mniej popularne i dostępne są orzechy Nerkowca, Makadamii czy Brazylijskie.

Macadamia
Zawarte w niej są Witaminy A, B, E , a także korzystne tłuszcze. Bardzo cenne dla osób chorych
na układ sercowo naczyniowy. U osób znajdujących się w grupie ryzyka winny być włączone do stałej diety. Według doniesień naukowców szybko i skutecznie obniżają cholesterol.
Ich wartość kaloryczna 598 kcal na 100 g.

Nerkowce
Zawierają witaminy z grypy B oraz wiele minerałów jak; żelazo, magnez czy cynk. Można nimi leczyć włosy, paznokcie, starzejącą się skórę.
Wartość kaloryczna 560 kcal na 100 g.

Brazylijskie
Głównie witamina E i minerały cynk i selen są ich składnikami oprócz około 40 % tłuszczu. Są bardzo cenne przy regulowaniu ciśnienia i wzmocnieniu układu odpornościowego. Zapobiegają też chorobom nowotworowym, a duża zawartość cynku i selenu łagodzi stany zapalne skóry.
Wartość kaloryczne 605 kcal na 100 g.

art.. napisany przez Ela - korzystano z informacji Gazety Wyborczej.
dalej...Link